Πετάξτε τα κιλά σας, ανοίξτε τα φτερά σας!

 

Καταπολέμηση της συναισθηματικής πείνας με σωστή διατροφή

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί ενώ βάζετε στόχους για τη διατροφή σας και είστε αποφασισμένη και έτοιμη να κάνετε την αλλαγή, μια δύσκολη ημέρα σας βγάζει από το πρόγραμμα;

Ορισμός

Η συναισθηματική σίτιση είναι η τάση των ανθρώπων να καταναλώνουν φαγητό ενώ δεν πεινάνε, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τη πίεση και το άγχος της καθημερινότητας.
Το φαγητό τότε χρησιμοποιείται ως μέσο για να γεμίσουμε ένα συναισθηματικό κενό, την πλήξη μας, να ηρεμήσουμε από την ένταση ή τη στεναχώρια μας. Εκείνη τη στιγμή δεν καλύπτουμε τις βιολογικές ανάγκες του οργανισμού σε ενέργεια. Αντίθετα φορτώνουμε το σώμα με περιττές θερμίδες.

Συνέπειες 

Η συναισθηματική σίτιση είναι συχνά η αιτία για την αύξηση του σωματικού βάρους και την εκδήλωση ασθενειών όπως ο διαβήτης, η χοληστερίνη, η αρτηριακή πίεση και η κατάθλιψη. 

Πώς εκδηλώνεται;

Η συναισθηματική πείνα εμφανίζεται ξαφνικά, ακόμα και αν το άτομο έχει σηκωθεί πριν λίγο από το τραπέζι. Χαρακτηρίζεται από επιθυμία για συγκεκριμένα τρόφιμα, τα οποία είναι συνήθως πλούσια σε λιπαρά, ζάχαρη και θερμίδες. Τέλος, συνοδεύεται από ενοχές και απογοήτευση καθώς το άτομο νιώθει πως ξέφυγε ξανά από το πρόγραμμα.

Αντιμετώπιση

Η αντιμετώπιση της συναισθηματικής πείνας στηρίζεται στην αναγνώρισή της, την αναζήτηση των παραγόντων που την πυροδοτούν και την ανάπτυξη στρατηγικών εργαλείων για την αντιμετώπισή της.

Μερικά απλά βήματα:

  1. Καταγράψτε σε ένα ημερολόγιο τα επεισόδια συναισθηματικής πείνας και την ψυχολογική σας κατάσταση εκείνη τη στιγμή.
  2. Φτιάξτε μια λίστα με δραστηριότητες που σας ευχαριστούν και μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στη θέση του φαγητού για να νιώσετε καλύτερα.
  3. Κάντε καθημερινά κάποιας μορφής άσκηση. Η άσκηση βοηθά να απαλλαγείτε από το στρες και το άγχος της καθημερινότητας και στην υιοθέτηση υγιεινών συμπεριφορών υγείας.
  4. Αποφύγετε να έχετε στο σπίτι τρόφιμα «πειρασμούς», στα οποία καταφεύγετε όταν τρώτε συναισθηματικά.
  5. Εφαρμόστε καθημερινά τεχνικές χαλάρωσης, όπως οι διαφραγματικές αναπνοές για να χαλαρώνετε. Ακόμα, εφαρμόστε τις αναπνοές κάθε φορά που νιώθετε ευάλωτη στη συναισθηματική σίτιση.

 
Συναισθηματική Σίτιση
Πετάξτε τα κιλά σας…και ανοίξτε τα φτερά σας

Έναρξη Πέμπτη 12 Νοεμβρίου

18:00-20:00

Το κέντρο συμβουλευτικής διατροφής και άσκησης «Ευρωστία»,  σας προσκαλεί να αντιμετωπίσετε τη συναισθηματική κατανάλωση τροφής μέσα από ένα διαδραστικό σεμινάριο και πρόγραμμα τεσσάρων εβδομάδων.

Το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με τη Δρ. Λίζα Βάρβογλη, Ψυχολόγο-Ψυχοθεραπεύτρια και περιλαμβάνει βιωματικά ομαδικά σεμινάρια και ατομικές συνεδρίες για το σχεδιασμό του κατάλληλου για την κάθε συμμετέχουσα προγράμματος διατροφής.

Μερικά από τα θέματα που θα συζητηθούν στα σεμινάρια είναι:

  • Πώς τα συναισθήματά μας ευθύνονται για τα περιττά κιλά.
  • Ποιες σκέψεις σαμποτάρουν τη προσπάθειά μας να χάσουμε κιλά.
  • Πώς αλλάζουμε τη συμπεριφορά μας για να μπούμε εύκολα σε πρόγραμμα διατροφής.
  • Πώς αναδεικνύουμε την εσωτερική μας ομορφιά.

Save

Save

Save

Save